Modesto blogas apie kolekcijas ir alų

Daugelis tai vadina problema, aš tai vadinu hobiu

Ragaujam vyną | vyno stiprumo alų

with 6 comments

Yra daug stiprių alaus rūšių.  Kokiems 70 nuošimčių Lietuvos gyventojų stiprus alus asocijuojasi su mūsų kaimą į užmarštį traukiančiu bambaliniu alumi. Jis perdėm saldus, gerai svaigina ir yra pigus. Dar norėčiau šia tema pafilosofuoti, bet ne apie tai šįkart.

Be tų lietuvaičių asociacijų yra dar ir brangaus, labai stipraus (jei skaitysim 8-9-10 laipsnių alų tik stipriu). Bet skirtingai nuo to, kad būtų tik saldus ir gerai svaigintų, toks alus pasižymi dideliu išskirtinumu.  Jis skirtas pasimėgavimui, lėtam gurkšnojimui ir džiaugsmui, kad dar yra gerų dalykų pasaulyje.

Su tokia mintimi ir susistačiau ragavimui Vilniaus alaus firminius gėrimus. Žiūrėkit kiek aš turėjau priežasčių manyti, kad tai bus tiesiog geras vakaras su geru alumi.

  1. Firminis gėrimas. Kokį gėrimą taip vadina? Na žinoma, kad tik gerą.
  2. Supilstytas į specialius mažus buteliukus ir į sunumeruotus litrinius butelius. Kuomet pirkau, buvau kažkur skaitęs, jog jų išpilstyta viso labo 500. Maniškis 444-tas. Ribota partija, specialūs buteliai… Taip stengiamasi tik dėl išskirtinio produkto. Paskui perskaičiau, kad jų yra 5000. Na bet vistiek.
  3. Vilniaus alus ir taip, bent man, asocijuojasi su tuo, kad moka virti tamsų alų, o čia dar ir su prieskoniais.
  4. … hmm… galvojau daugiau bus punktų, na, bet nebesugalvoju, tai laikas ragauti…

Pirmas 13 statinių šviesus 14%. Alus neputoja, kvapas dėl alkoholio koncentracijos man nepriimtinas. Juk čia vis dėl to alus ir aš jį vertinu kaip alų. Spalva silpnoka, kiek nuvalkiota. Geriasi alus sunkiai. Skonyje jaučiamas saldumas, bet trumpai, iškart viršų ima alkoholis ir šiek tiek prieskonis, kuris trumpam pasilieka ir ant gomurio kol alkoholis veikia savo šiluma. Tai ir viskas.

Toliau 13 statinių tamsus ir Senojo Vilniaus tamsus su prieskoniais.  Abu vėl gi 14%. Pradžioje galvojau ragauti atskirai, bet neatsispyriau palyginamajai degustacijai. Daug čia galima su išvedžiojimais prirašyti, kaip aš bandžiau atskirti ir kažką išskirti tiek viename aluje, tiek kitame. Bet parašysiu tik išvadą – man alūs tie patys. Jaučiasi šiek tiek degintas salyklas, tamsaus salyklo užuomazgų na ir žinoma saldumas su alkoholiu.

Ir vėl teko atsilošti ir padūmoti. Na ir kam tokio reikia. Dėl išskirtinumo? Joks čia neišskirtinumas. Na nėra tokio stiprumo alaus Lietuvoje. Ta prasme Lietuvoje verdamo tokio stiprumo alaus, bet ar jo reikia?

Не скажу
Written by Modestas

2011-03-05 at 15:13

6 atsakymai

Subscribe to comments with RSS.

  1. Man asmeniskai taip pat nepatiko nei vienas. Nors ragavau ne per viena vakara(isukis pasirode per didelis), bet net skirtingos dienos, nuotaikos nepakeite nuomones apie si saldesi.

    Tautvydas

    2011-03-05 at 15:29

  2. O man patiko. Geriau 13 statinių prieš pusmeti, tai visai nieko buvo. Dabar reikės paragauti ir su prieskoniais – pažiūrėsim kaip ans.

    DarALAUS

    2011-03-05 at 15:37

  3. man patiko vidurinis, bet tik paragaut, daugiau nedrįsau pirkti

    Rosita

    2011-03-06 at 23:05

  4. ragavau purbut pries gerus 9men statines, bet nepatiko

    aleks

    2011-03-07 at 12:33

  5. Man irgi nepatiko nei šviesus nei tamsus šio alaus variantai. O taip pat gamyklai garbes nedaro pirkeju apgaudinejimas kai tą pati alų pilsto į skirtingą tarą ir uždeda kitą etiketę. Senojo Vilniaus alus litriniame butely ir 13 statinių tamsus 0,2 buteliuke yra tas pats alus.

    Mantas

    2011-03-07 at 22:24

  6. Ragavau šviesų. Nepatiko. Man ir tas 0,2 l sunkiai susivartojo, o pirkti litrinę bonką paragavimui tai net minties nekilo.

    POP

    2011-03-11 at 00:37


Parašykite komentarą

