Modesto blogas apie kolekcijas ir alų

Daugelis tai vadina problema, aš tai vadinu hobiu

Lenkija: eksperimentai

with 2 comments

Prieš tai buvusį įrašą pabaigiau su IPA su arbata. Šį pradedu su viena didele nesąmone arba nesusipratimu.

Bearnard Mieta EnergyBearnard Mieta Energy | Fruit Beer | 4%

Tai Czarny Kot aludarių serija. Jų buvo labai daug, bet jautė širdis, kad taip įpakuotas alus negali būti geras. Šios alaus daryklos kelis pavyzdžius jau teko ragauti. Šita serija turi alaus su ananasais, rabarbarais ir kitomis nesąmonėmis, man pakliuvo mėtinis. Taurėje alus būdingos žalsvos spalvos, na tikrai mėtinis. Aromate vyrauja kažkokie vaistai. Na taip dvelkti gali tik kažkas susijęs su farmacija. O skonis… tiesiog energetinio gėrimo ir tiek. Tai tikrai ne alus, tai jau labai stipriai nueita į aludarystės užribius. Bet paragauti reikia ir tokių, bet tik kartą per dešimtmetį, kad žinoti, kad ir tokių būna.

Reden Banany na RauszuReden Banany na Rauszu | Rauchbier | 4,6%

Dabar prisipažinkite, pamatę ant etiketės bananus ir užrašą rauchweizen, tokio alaus nenusipirktumėte?  Dar vienas puikiai atrodantis, be nuosėdų alus. Aromatas rūkyto sūrio. Esu tokio nusipirkęs Gdanske pamauto ant pagaliuko ir karšto. Alus kiek vandeningas, bet skonis pilnas, užpildantis rūkyto sūrio. Man tokio alaus būtų per akis 0,33L, o čia pusė litro rūkyto alaus ir tu nori nenori ieškai iš alaus kažko dar. Gal kiek per daug angliarūgštės, bet, deja, alus daugiau nieko, nei vandeningas rūkyto sūrio skonis, neturi.

Grand Champion Birofilia 2015 Red Roeselare AleGrand Champion Birofilia 2015 Red Roeselare Ale |  Sour beer | 7,5%

Kuomet buvau prie aktyvesnių alaus atributikos kolekcionierų, tekdavo apsilankyti kitose šalyse rengiamose biržose. Viena iš tokių buvo Žywiec alaus daryklos kieme rengiamas kasmetinis Birofilia festivalis. Senai tai buvo, kai aš ten lankiausi, bet jau tada sklido kalbos, kad ten renkamas geriausias namų aludarių alus vėliau galėjo tapti komerciniu. T. y. pagrindinis prizas buvo ne medalis ar taurė, o pagal tavo receptą išvirtos 3-5 tonos tavo alaus. Kiek suprantu mano rankose atsidūrė 2015 metų nugalėtojo alus. Į šią grupę jis pateko dėl to, kad tai yra rūgštus alus. Ir nors atrodo, kad tai eksperimentinis alus, bet pasaulinės tendencijos yra tokios, kad būtent sūrūs, rūgštūs ir panašūs alūs ima viršų ir nustumia įsigalėjusias IPA’as. Ar tai įtakoja apynių krizė, ar tiesiog IPA’os visiems įgriso, spręskite patys.

Kaip ten bebūtų prieš mane taurėje puikios raudonos spalvos rūgštus alus. Aromate dominuoja karamelė. Skonis man gerai prarūgusio alaus ir tada aš prisimenu diskusijas ar tikrai mes mokame atskirti infekuotą alų. Jei man paduotų tokį alų aklos degustacijos metu, aš jo net nevertinčiau. Dabar prisiskaitau, kad tai rūgštus alus ir staiga ankščiau sugedęs alus, dabar atrodo kaip gal ir visai normalus. Prie viso to nesusipratimo ir iškilusių klausimų prisideda ir tai, kad alaus galiojimas yra iki 2018.11.28. Teks pasiieškoti rūgštaus alaus daugiau pavyzdžių, kad susidaryti vaizdą, kas gi yra tas rūgštus alus.

Pinta Koniec SwiataPinta Koniec Swiata | Sahti | 7,9%

Apie Sahti stiliaus alų vieni yra girdėję, kiti ne. Aš iš tų, kurie negirdėję. Mergina pirmojoje parduotuvėje pasakė, kad tai alus, kurį tu pamilsi arba jo nekęsi (you gona love it or hate it). Labai įdomiai nurodytas ir šio alaus IBU – artimas 0. Alus taurėje visai gerai žiūrisi, prie išvaizdos neprikibsi. Kvapas kaip salyklo nuoviro. Tiksliau ne salyklo, o rugių. Skonis lygiai toks pats kaip ir kvapas – rugių nuoviras. Tada dar kartą pasižiūri į laipsnius ir nesupranti, kaip toks lengvas gėrimas, kuris primena grūdus užpilto vandens skonį, gali tiek sverti. Atrodo, kad aludaris pamiršo įdėti apynių, nes prie tokio salykliškumo truputis apynių būtų padarę šį alų labai geru. Šio alaus aš nei įsimylėjau, nei pradėjau gailėtis, kad nusipirkau. Džiaugiuosi tik, kad paragavau tokio stiliaus alaus.

Eksperimentai vienas už kitą įdomesni. Visi labai įdomūs, bet kaip juos parduoti aš neįsivaizduoju, nes kažkurio antrą kartą ragauti nenorėčiau.

 

Written by Modestas

2016-04-22 at 08:00

Įrašyta kategorijoj Alus, Lenkija, Ragaujam

Tagged with

2 atsakymai

Subscribe to comments with RSS.

  1. Idomumo daliai-koks tolimesnis degustuotu buteliu likimas?Turiu omeny-nulupi etiketes ir palieki kamstelius sau?

    Kastytis

    2016-04-24 at 17:06

  2. Į konteinerį

    Modestas

    2016-04-24 at 21:28


Parašykite komentarą

